Gustaf Molander
(Copyright © 1999 Piero Scaruffi | Legal restrictions - Termini d'uso )

, /10
Links:

If English is your first language and you could translate this text, please contact me.


Scroll down for recent reviews in english.
Gustaf Molander fu il solo superstite della prima grande generazione svedese durante gli anni trenta. Allievo di Sjostrom, si era specializzato negli anni venti in trascrizioni di romanzi della Lagerlöf (Ingmar Sarvet)e di Strindberg. Ma i suoi film tradirono presto lo spirito originale, poiché egli si volse piuttosto verso il melodrammaa (En Enda Natt/ Only One Night, 1938) e la commedia sentimentale (Intermezzo, 1936), soprattutto dopo l'avvento del parlato; tenne a battesimo sia l'attrice Ingrid Bergman sia il giovane sceneggiatore Ingmar Bergman in Swedenhielms, 1935).

En Kvinnas Ansikte/ A Woman's Face (1938): Anna, a woman whose face was disfigured when she was still a child and who now leads a criminal gang, tries to blackmail the wife of a plastic surgeon, but he, instead of retaliating, offers to operate on her face, figuring that beauty would make her honest too. Anna wakes up an attractive woman, but no less evil than before. She schemes to rob an aristocratic family of their inheritance, but slowly comes to like them and even marry the family's secretary.

Nel 1943 un felice pentimento gli consentì di realizzare Ordet, suo capolavoro e film da incubo con scene di pazzia e una resurrezione.

If English is your first language and you could translate this text, please contact me.
Scroll down for recent reviews in english.
What is unique about this cinema database