Giuseppe Tornatore
(Copyright © 1999 Piero Scaruffi | Legal restrictions - Termini d'uso )

, /10
Links:

Novecento is a nostalgic, melodramatic fairy tale, a period piece that never delves into the historical issues and uses them as rococo` decor. Novecento is a child born on a ship, raised by a sailor and never landed on earth. One day he starts playing the piano and reveals a genius for music. His only friend is a trumpet player (the one who is telling the story to the pawnshop owner where he just sold his trumpet and where he found the one and only record cut by the friend). Together the two became the musicians of the ship. The fame of the pianist grew to the point that the most famous jazz pianist came to challenge him: Novecento won in front of a stunned audience. But Novecento never found the courage to leave the ship, not even when he fell in love with a girl. He let himself blow up with the ship. (Tradotto da Francesco Rositano)

Novecento è una storia fantastica, nostalgica e melodrammatica, una storia che non si basa su fatti realmente accaduti, ma li usa come decorò rococò.

Novecento è un bambino nato su una nave, cresciuto da un marinaio e mai approdato sulla terra ferma. Un giorno inizia a suonare il piano e si rivela un genio per la musica. Il suo unico amico è un trombettista ( colui che sta raccontando la storia al proprietario del monte di pietà dove egli ha appena venduto la sua tromba e dove ha trovato l’unica registrazione dell’amico). Insieme i due diventano i musicisti della nave. La fama del pinista cresce fino al punto che il più famoso pianista jazz visita la nave per sfidarlo. Novecento vince di fronte a una platea sbalordita. Ma Novecento non trova mai il coraggio di lasciare la nave, nemmeno quando si innamora di una ragazza. Si lascia trascinare via con la nave.

Permission is granted to download/print out/redistribute this file provided it is unaltered, including credits.
E` consentito scaricare/stampare/distribuire questo testo ma a patto che venga riportata la copyright