Elvis Hitler is a Michigan power-trio that plays wild and ferocious garage-rock.
Disgraceland (Wanghead, 1987 - Restless, 1988) revelead Jim Leedy's juvenile delinquent
persona (Hot Rod To Hell) and a garage-rockabilly sound that bordered
on childish.
Hellbilly (Restless, 1989) leaves the revivalist approach behind and
delves into the Cramps
and the Laughing Hyenas.
Crush Kill Destroy is the new anthem.
Supersadomasochristicexpialidocious (Restless, 1992) sounds a little
too professional for this pack of gangsters.
Except for Shove That Sax and the instrumental Dickweed,
gone is the abominable feeling of their rave-ups.
Splatter raised from their ashes. Leedy is in peak form on
From Hell To Eternity (Sector 2, 1995), an epileptic rocker if there
ever was one. Every number is a fit
(I'm Dropping Out, Truck Driver, Hard Rockin' daddy).
|
(Translation by/ Tradotto da Andrea Marengo)
Elvis Hitler è un power-trio del Michigan che suona un selvaggio e
feroce garage-rock. Disgraceland (Wanghead, 1987 - Restless, 1988)
rivelò il personaggio criminale minorenne di Jim Leedy (Hot Road To
Hell) e un garage-rockabilly che confinava nell'infantile.
Hellbilly (Restless, 1989) abbandonava l'approccio del passato e
approfondiva i Cramps e i Laughing Hyenas. Crush Kill And Destroy è il
nuovo inno.
Supersadomasochristicexpialidocious (Restless, 1992) risulta troppo
professionale per questo branco di gangsters. Ad eccezione per Shove
That Sax e la strumentale Dickweed, è perduto il loro mostruso feeling
delle loro feste scatenate.
Splatter emerse dalle loro ceneri. Leedy è in ottima forma su From
Hell To Eternity (Sector 2, 1995) un rocker epilettico ammesso che ne
sia già esistito uno. Ogni numero è un'epilepsia (I'm Dropping Out,
Truck Driver, Hard Rockin' Daddy).
|