Chameleons
(Copyright © 1999-2024 Piero Scaruffi | Terms of use )

Mark Burgess: Zima Junction , 5/10
Mark Burgess: Paradyning , 4/10
Links:

If English is your first language and you could translate my old Italian text, please contact me. I Chameleons fecero parte della prima ondata del pop di Manchester, e ne contenevano in embrione gia` tutti gli eccessi. Il singolo In Shreds (1982) e i brani di maggior successo dell'album Script Of The Bridge (MCA, 1983), cioe` Up The Down Escalator, A Person Isn't Safe Anywhere These Days, Thursday's Child e Monkey Island, nonche' l'epica View From A Hill, stendevano un ponte ideale fra dark-punk e psichedelia facendo leva su arrangiamenti raffinati.

Le canzoni successive, come Singing Rule Britannia e One Flesh su quell'esercizio certosino di arrangiamento che fu What Does Anything Mean Basically (Statik, 1985), Tears e Swamp Thing su Strange Time (Geffen, 1986), non erano meno orecchiabili delle prime, ma semplicemente le nuove generazioni li avevano rapidamente resi obsoleti. L'ultimo album in realta` conteneva composizioni surreali come Caution e Soul In Isolation, anche se nell'insieme era un disco nevrastenico e confuso.

Le ultime canzoni del gruppo verranno raccolte postume su Tony Fletcher Walked On Water (Glass Pyramid, 1990).

Mark Burgess tried to continue the Chameleon saga with The Sun And The Moon (Geffen, 1988) and other short-lived bands but eventually gave up.

Mark Burgess' turbulent solo career started with Zima Junction (Pivot, 1994), a lo-fi collection of eccentric songs (Refugees) that bridge the gap with the old band's more creative material. Paradyning (Dead Dead Good, 1995), on the other hand, is everything but eccentric. The tracks flow slowly and softly like new age music.

(Translation by/ Tradotto da xxx)

Se sei interessato a tradurre questo testo, contattami

What is unique about this music database
Permission is granted to download/print out/redistribute this file provided it is unaltered, including credits.
E` consentito scaricare/stampare/distribuire questo testo ma a patto che venga riportata la copyright