Travis is a Scottish quartet (Fran Healy on vocals, Andy Dunlop on guitar)
that plays pop (how original). Their 1996 singles,
including All I Want To Do Is Rock, U16 Girls and
Tied To The 90's, are catchy, soulful, refined and vaguely recall
Radiohead. Mostly, they ring with echoes of
the British melodic tradition.
The album Good Feeling (Independiente, 1997) collects the early
tracks and adds filler that ranges from Oasis-grade disposable pop
(The Line Is Fine) to Replacements-tinged teenage anthems
(Midsummer Nights Dreamin').
The Man Who (Independiente, 1999), a best selling album in the UK,
has little to commend itself. The sound is copied from late Pink Floyd and
Radiohead. The catchy
Why Does It Always Rain On Me is creative as anything their friend
Britney Spears has done. The rest is split between trivial refrains and
sleep-inducing ballads (Luv).
The Invisible Band (Independiente, 2001) is one long yawn.
The potential hits are packed at the beginning
(Sing, Dear Diary, Side) and they are not exactly
Beethoven's Ninth. The rest is even less entertaining.
12 Memories (Epic, 2003) has even fewer potential hits
(Re-Offender, the touching Something Else), but, in a rare feat
of lack of imagination, it manages to
ape the Beatles at their most morose (Peace the Fuck Out,
Walking Down the Hill, Quicksand)
and U2's tedious political sermons (Peace The Fuck Out,
The Beautiful Occupation).
The Boy With No Name (2007) features Selfish Jean and little else.
Ode To J Smith (2008) confirmed the dearth of new ideas.
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(Translation by/ Tradotto da Elio Manco)
I Travis sono un quartetto scozzese (Fran Healy voce, Andy Dunlop alla chitarra) che suona musica pop. I loro single del 1996, che includono All I Want To Do Is Rock, U16 Girls e Tied To The 90's, sono orecchiabili, sentimentali, raffinati e che richiamano vagamente I Radiohead. Le loro sonorità si rifanno soprattutto alla tradizione melodica Inglese. L’album Good Feeling (Independiente, 1997) è una raccolta dei loro primi brani completato con brani che spaziano da musicalità pop sul genere degli Oasis pop (The Line Is Fine) a sfumature simili ai Replacements che sono ormai inno dei teeneager (Midsummer Nights Dreamin').
The Man Who (Independiente, 1999), uno degli albums più venduto nel Regno Unito, è un piccolo encomio a loro stessi. Le sonorità sono copiate dagli ultimi Pink Floyd e dai Radiohead. Il brano Why Does It Always Rain On Me molto orecchiabile è creative come qualunque cosa abbia fatto la loro amica Britney Spears. Il resto è diviso tra banali ritornelli e ballate sonnolente (Luv).
The Invisible Band (Independiente, 2001) è un altro lungo sbadiglio. Le canzoni potenziali sono tutte impaccate all’inizio (Sing, Dear Diary, Side) e non sono esattamente la Nona Sinfonia di Beethoven. Per il resto è tutto senza alcun mordente.
(Translation by/ Tradotto da Marco Proserpio)
12 Memories(Epic, 2003) ha ancora meno potenziali hits(Re- Offender, la
toccante Something Else),ma, in un raro caso di mancanza di immaginazione,
riesce a scimmiottare i Beatles al massimo della loro tristezza(Peace the
fuck out, walkink down the hill, quicksand) e le noiose prediche politiche
degli U2(Peace the fuck out, the beautiful occupation).
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