The long-distance duo of Joseph Dierker and Tim Donovan (who reside, respectively, in
Seattle and in New York) that goes by the moniker of 310 debuted with
Aug 56 (310, 1997) and Snorkelhouse (310, 1998). The former
is an album of cold ambience that harks back to the chill-out rooms and
to Brian Eno's Apollo studies. The latter is filled with the
urban neurosis of hip-hop music.
Downtown & Brooklyn Only (Leaf Label, 2001) is a
25-track double album that collects the two early albums.
The Dirty Rope (Leaf, 2000) is an eclectic and erudite melange of
post-rock, trip-hop and post-techno
(Tequila Priest, Frosty Bardun, Shaving The Tiger).
With
Nothing To See Here (Desolat, 2001), 310
embraced new-age music. This album contains a parade
of short, soothing vignettes realized manipulating natural sounds
(waves, crickets), human sounds (church choir) and musique concrete (church
bells, domestic noises).
After All (Leaf, 2001)
Biosphere
Matmos
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(Translation by/ Tradotto da Giuseppe Schiavoni)
Il "duo a distanza" composto da Joseph Dierker e Tim Donovan (che risiedono rispettivamente a Seattle e a New York) e che va sotto il nome di 310, debutta con Aug 56 (310, 1997) e Snorkelhouse (310, 1998). Il primo è un album permeato di atmosfere fredde che richiamano alla mente le "camere di decompressione" o gli studi Apollo di Brian Eno. Il secondo è saturo delle nevrosi urbane dell’hip hop.
Downtown & Brooklyn Only (Leaf Label, 2001) è un doppio album con 25 tracce che raccoglie i primi due album.
The Dirty Rope (Leaf, 2000) è un eclettico ed erudito melange di post-rock, trip-hop e post-techno (Tequila Priest, Frosty Bardun, Shaving The Tiger).
Con Nothing To See Here (Desolat, 2001), I 310 si danno alla musica New Age. L’album contiene una serie di brevi rasserenanti bozzetti realizzati manipolando suoni naturali (onde, grilli), suoni umani (il coro di una chiesa) e "musique concrete" (campane di una chiesa, rumori domestici).
After All (Leaf, 2001) Biosphere Matmos
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